Sabtu, 30 Mei 2009

katakanlah

mungkin kerana kita leka... sekali pena terlepas dari genggaman, ucapan 'oppss' mendahului YA ALLAH, bila perut kenyang, 'haa...kenyangnya' mengatasi ALHAMDULILLAH, bila terpegun dengan keindahan alam, SUBHANALLAH ditutup oleh 'cantiknya', bila dikunjungi berita malang, 'kasihannya' terucap kerana kita lupa pada INNALILLAHIWAINNAILAIHIRAJIUUN, kadangkala kita lupa kerana kita terbiasa... tp ingatlah agar bila Izrail mendekati kita, biarlah ucapan LAILAHAILLALLAH menjadi juara mengatasi segala kata2..

2 ulasan:

Ghazali Lateh berkata...

Salam, indahnya susunan bahasa Cikgu Mai. Penyampaian yang indah begini memudahkan orang membaca. Mengapakah tidak gunakan kelebihan ini untuk menulis dengan kerap dan banyak? Insya-Allah ilmu Cikgu akan lebih berkembang jika sudi berkongsi dengan orang lain.

HBM Consultant berkata...

Salam,

Benar kata Dr. Ghazali. Tulisan ini memang indah bahasanya, indah juga isinya.

.....Assalamualaikum….

.....Buat sesiapa sahaja yang melayari blog ini, sekalung ucapan terima kasih buat anda dan salam perkenalan kepada yang belum mengenali. Sekiranya yang menatap blog ini adalah kawan lama yang terpisah, mudah-mudahan blog ini menjadi penghubung semula ikatan ukhuwwah filLah di antara kita..Ahlan Wasahlan..

- SMK Telok Datok Terbilang 2010 -