Khamis, 4 September 2008

Menutup Aurat Suatu Tuntutan Agama ..... Puan Halizawati Shamsuddin

Aurat! suatu isu yang sangat sensitif...Bila kita memperkatakan isu ini, golongan yang tidak memahaminya akan memberikan pelbagai alasan dan sebab untuk mengelakkan daripada mengakuinya bahawa menutup aurat itu suatu tuntutan syariat yang tidak boleh diambil mudah dan diambil enteng......

1 ulasan:

syud cikomaru berkata...

assalamualaikum...
aurat memang perlu dijaga terutamanya bagi kaum perempuan.tapi,mengapa zaman sekarang ramai yang tidak mahu menutup aurat?mereka mengatakan mereka ingin mengikut fesyen terkini dan sekiranya menutup aurat akan selalu dipandang rendah sedangkan kita boleh membuat pakaian yang berkualiti dan menutup aurat di alam fesyen terkini,bukan?...bagaimana kita ingin mempertahankan nama baik agama kita sekiranya mereka tidak mahu berpegang teguh dengan arahan Dia....marilah kita bersama-sama membanteras mereka yang tidak mahu menutup aurat!

.....Assalamualaikum….

.....Buat sesiapa sahaja yang melayari blog ini, sekalung ucapan terima kasih buat anda dan salam perkenalan kepada yang belum mengenali. Sekiranya yang menatap blog ini adalah kawan lama yang terpisah, mudah-mudahan blog ini menjadi penghubung semula ikatan ukhuwwah filLah di antara kita..Ahlan Wasahlan..

- SMK Telok Datok Terbilang 2010 -